Tobe/ May be/ Might be/ Could be + Not : Present Time Negative

TOBE/ MAY BE/ MIGHT BE/ COULD BE + NOT : PRESENT TIME NEGATIVE 100 % sure: Thanh isn't hungry. 99% sure: Thanh couldn't be hungry. Thanh can't be hungry. 95% sure: Thanh must not be hungry. Less than 50% sure: Thanh may not be ...

TOBE/ MAY BE/ MIGHT BE/ COULD BE + NOT : PRESENT TIME NEGATIVE

100 % sure: Thanh isn't hungry.

99% sure: Thanh couldn't be hungry.

Thanh can't be hungry.

95% sure: Thanh must not be hungry.

Less than 50% sure: Thanh may not be hungry.

Thanh might not be hungry.

Present Time Negative

1. Sam doesn't want anything to eat. He isn't hungry. He told me that his stomach is full. I heard him say that he isn't hungry. I believe him.

Sam không muốn ăn gì cả. Cậu ấy không đói. Cậu ấy nói với tôi rằng, cậu ấy giờ vẫn no. Tôi đã nghe thấy cậu ấy nói rằng mình không đói. Vì thế tôi tin cậu ấy.

Ví dụ (1):Người nói tin rằng Sam không đói.

2. Sam couldn't be hungry! That's impossible! I just saw him eat a huge meal. He has already eaten enough to fill two grown men. Did he really say he'd like something to eat? I don't believe it.

Sam không thể nào đói được! Điều đó là không thể. Tôi mới vừa nhìn thấy thằng bé ăn hết cả một suất ăn lớn.Nó ăn phải bằng hai người đàn ông trưởng thành gộp lại.Có phải nó đã nói rằng nó muốn ăn gì không? Tôi không tin đâu.

Trong ví dụ (2): Người nói tin rằng chuyện Sam bị đói là điều không thể,vì họ có chứng cứ. Tuy nhiên người nói không chắc chắn 100%).

Dùng "Couldn't/ can't" với ý rằng người nói tin rằng điều gì là vô lý.

3.Sam isn't eating his food. He must not hungry. That's only reason I can think of.

Sam không ăn. Chắc hẳn nó không đói. Đó là lý do duy nhất tôi có thể nghĩ tới.

Trong ví dụ (3): Dùng "Must not" Người nói thể hiện suy luận logic, "suy đoán hợp lý nhất".

4.I don't know why Sam isn't eating his food. He may not/might not be hungry right now. Or maybe he doesn't feel well. Or perhaps he ate just before he got here. Who knows?

Tôi không biết lý do tại sao Sam lại không ăn. Có lẽ thằng bé giờ không đói. Hoặc có lẽ thằng bé không được khỏe. Hoặc có lẽ nó chỉ vừa mới ăn trước khi tới đây. Ai mà biết được.

Trong ví dụ (4): Người nói dùng "may not/ might not" để đề cập tới khả năng.

TOBE/ MAY BE/ MIGHT BE/ COULD BE + NOT : PRESENT TIME NEGATIVE được biên soạn bởi

Nguồn: http://saigonvina.edu.vn
0