Đọc báo: Nên đi bộ hay chạy bộ để giảm cân?

Should You Run or Walk to Lose Weight? Walking has many of the same benefits running does as far as weight lose goes. Fit some time into your daily life to get a brisk walk in. I have good news for those of you who hate to sweat but want to get in shape: walking ...

Should You Run or Walk to Lose Weight?
 

Walking has many of the same benefits running does as far as weight lose goes. Fit some time into your daily life to get a brisk walk in.

I have good news for those of you who hate to sweat but want to get in shape: walking may be just as beneficial as running if you want to lose weight. While running certainly isn’t a bad idea, walking for exercise is much more accessible for the average person. Once you know the benefits of walking, you might re-think taking your lunch break to sit in the staff room staring at a magazine.

Benefits of running

It should come as no surprise that running uses around 2.5 times as much energy as does walking. Of course, the more energy used, the more calories are burned in a shorter period of time. Even when the same amount of energy is used, runners still tend to lose more weight. Runners also maintain their body mass index over time, and running may help regulate a person’s appetite. Again, running for exercise certainly has its benefits, but it has its downsides as well.

Negatives of running

When runners lose weight, it’s lost from their muscle mass rather than fat storage. This happens because your muscles are more metabolic and therefore burn more calories than fat does. And despite the fact that running steadily may regulate a person’s appetite, too much running increases a body’s production of cortisol. This stress hormone actually increases a person’s appetite. Not only can over-exerting yourself cause your appetite to increase, but it also makes you leptin-resistant. This blocks your body from notifying you when you are too full, which results in overeating. Finally, an increase in cortisol will also result in your thyroid’s inability to produce the hormone T4, which leads to a loss of energy and an inability to burn fat.

Pros of Walking

Walking actually reduces your risk of hypertension, high cholesterol, diabetes, and cardiovascular disease in much the same way running does, despite the discrepancy in intensity. To lose a pound in a week, you should aim to burn about 500 calories a day. You can do this by power walking for one hour each day. Or, if you don’t have a full hour block of time in which to exercise and don’t want to work up a sweat during your day job, just make sure you spend at least an hour and a half on your feet throughout the day. You’d be shocked at how much time you spend walking on a daily basis. Use a step counter and you’ll realize you probably spend at least 60 minutes walking throughout your daily routine.

If possible, increase the intensity of your walk without bursting out into an all out sprint by holding small weights as you go. If you use a treadmill, increase the incline intermittently. If you’re walking around your neighborhood, don’t avoid those hills – they’re good for you.

Lastly, since walking doesn’t require as much energy as running does, you’ll also be more open to other exercises and weight training after a 30-minute walk. Don’t waste the energy you have – work hard to reach your goals.

A Matter of Preference

While it’s obvious that both walking and running are beneficial to your overall health, it’s simply a matter of your choice which method of exercise you’d prefer. However, if you choose to run, be careful not to burn yourself out or over-exert yourself. You could end up doing more damage to your body than good. On the other hand, walking is a great way to stay in control while you stride toward your goal. While finding time to change into gym clothes and hit the track for a run is definitely a time-consuming process, you can fit time for walking into your daily schedule almost seamlessly. Walk on!

By: Lifehack

Bài dịch tham khảo

 

Đi bộ có rất nhiều lợi ích cũng giống như chạy vậy bao gồm luôn cả giảm cân. Dành một chút thời gian mỗi ngày cho việc đi bộ vận động.

Tôi có thông tin tốt cho những người bạn ghét đổ mồ hôi nhưng muốn lấy lại vóc dáng: đi bộ chỉ có thể mang lại lợi ích giống như chạy nếu bạn muốn giảm cân. Trong khi đang chạy chắc chắn không phải là một ý tưởng tồi, đi bộ tập thể dục dễ tiếp cận hơn nhiều cho người bình thường. Một khi bạn biết những lợi ích của việc đi bộ, bạn có thể suy nghĩ lại về việc giờ nghỉ trưa của bạn ngồi trong phòng dành cho nhân viên nhìn chằm chằm vào tạp chí.

Lợi ích của chạy

Đừng ngạc nhiên khi chạy xung quanh sử dụng năng lượng gấp 2,5 lần khi đi bộ. Dĩ nhiên, nhiều năng lượng được sử dụng, nhiều calo bị đốt cháy trong một khoảng thời gian ngắn. Ngay cả khi cùng một năng lượng được sử dụng , người chạy vẫn có xu hướng giảm cân nhiều hơn. Người chạy cũng duy trì chỉ số trọng lượng cơ thể của họ theo thời gian, và chạy có thể giúp điều chỉnh sự thèm ăn của một người. Một lần nữa, chạy để tập thể dục chắc chắn có lợi ích của nó, nhưng nó có mặt tiêu cực của nó nữa.

Điểm tiêu cực của chạy

Khi người chạy giảm cân, nó sẽ tổn thất khối lượng cơ bắp của họ chứ không phải là trữ mỡ. Điều này xảy ra bởi vì cơ bắp của bạn được chuyển hóa nhiều hơn và do đó đốt cháy nhiều calo hơn chất béo. Và mặc dù thực tế chạy đều đặn có thể điều chỉnh sự thèm ăn của một người, chạy quá nhiều gia tăng cortisol của cơ thể tạo ra. Hooc - môn gây căng thẳng này thực sự làm tăng cảm giác ngoan miệng của một người.Không chỉ có thể gây cho mình cảm giác thèm ăn tăng lên, nhưng nó cũng có thể làm cho bạn chống lại lượng Leptin. Điều này ngăn chặn cơ thể của bạn từ thông báo bạn khi bạn quá đầy đủ, mà dẫn tới ăn quá nhiều. Cuối cùng, sự tăng cortisol cũng sẽ dẫn đến tuyến giáp của bạn không có khả năng tạo ra Hooc- mon T4, dẫn đến một sự mất mát năng lượng và khả năng đốt cháy chất béo.

Ưu điểm của đi bộ

Đi bộ thực sự làm giảm nguy cơ cao huyết áp, lượng cholesterol cao, bệnh tiểu đường và bệnh tim mạch trong nhiều cách chạy giống nhau, bất chấp sự khác biệt về cường độ. Để mất 0,373kg trong một tuần, bạn nên đốt cháy khoảng 500 calo mỗi ngày. Bạn có thể làm điều này bởi sức mạnh đi bộ mỗi giờ mỗi ngày. Hoặc, nếu bạn không có đủ thời gian để luyện tập và không muốn ra mồ hôi trong công việc hằng ngày của bạn, chỉ cần đảm bảo bạn dành ít nhất một gờ và nửa tiếng trên bàn chân của bạn trong suốt cả ngày. Bạn sẽ bị sốc tại thời gian bạn cho đi bộ mỗi ngày là bao nhiêu. Sử dụng bộ đếm từng bước và bạn sẽ nhận ra có lẽ bạn dành ít nhất 60 phút đi bộ cho tất cả công việc thường ngày.

Nếu có thể, increase the intensity of your walk without bursting out into an all out sprint by holding small weights as you go. If you use a treadmill, increase the incline intermittently. If you’re walking around your neighborhood, don’t avoid those hills – they’re good for you.

Cuối cùng, vì đi bộ không đòi hỏi nhiều năng lượng như chạy , bạn cũng sẽ cởi mở hơn với các bài tập khác và cử tạ sau 30 phút đi bộ. Đừng lãng phí năng lượng mà bạn có - làm việc chăm chỉ để đạt được mục tiêu của bạn

Vấn đề của ưu đãi

Trong khi rõ ràng vừa đi bộ vừa chạy có lợi cho sức khỏe tổng quát của bạn, nó chỉ là vấn đề đơn giản do bạn tự chọn phương pháp tập thể dục bạn muốn. Tuy nhiên, nếu bạn chọn chạy, phải cẩn thận để khỏi kiệt sức hay gắng quá sức. Bạn có thể sẽ làm thiệt hại cho cơ thể của mình hơn là có lợi. Mặc khác, đi bộ là một cách tuyệt vời để bạn kiểm soát trong khi bạn đang sải bước tiến tới mục tiêu của bạn. Trong khi tìm thời gian để thay quần áo tập thể dục và đánh đường đi cho chạy chắc chắn là quá trình tốn thời gian, bạn có thể vừa có thời gian đi bộ vào trong kế hoạch hàng ngày của bạn hầu như liền mạch . Đi bộ!

By: hoaithuong_198

0